Rumored Buzz on بیماری زونا درمان

Wiki Article

● پس از ناپدید شدن بثورات، همچنان ممکن است به دلیل آسیب عصبی در چشم خود درد داشته باشید. درد در نهایت برای اکثر افراد بهتر می‌شود.

اگر بیماری زونا در ماه‌های اول دوره بارداری اتفاق بیفتد، می‌تواند به جنین آسیب برساند، اما خوشبختانه این اتفاق خیلی به ندرت پیش می‌آید.

دیدار مادر و دختر ایرانی بعد از ۱۷ سال در آلمان؛ «دوباره با دخترم متولد شدم»

از سردرد صاعقه‌ای خود رهایی پیدا کنید: راهکارهایی برای کاهش شدت علائم

بعد از گذشت چند سال، این ویروس مجدداً فعال می‌شود و در امتداد عصب‌های حسی به سمت پوست مهاجرت می‌کند و در آنجا بیماری زونا را به وجود می‌آورد.

درصورت تکرار بثورات پوستی جهت بررسی دقیق به متخصص عفونی مراجعه کنید

اصرار شهرداری برساخت مسجد در پارک قیطریه/ واکنش عضو شورا؛ تاکی قرار است خودزنی کنیم؟

اما او همچنین گفت که هیچ طرفی در جنگ از مسئولیت در برابر اقدامات خود بری نیست، که این شامل تلاش برای ممانعت از کمک‌رسانی به مردم نیازمند غزه هم نیز می‌شود.

*در وان‌ آبی‌ بخوابید كه‌ به‌ آن‌ نشاسته‌ ذرت یا پودر جو دوسر اضافه‌ شده‌ باشد.

زونا زخم مسری است، یعنی امکان سرایت آن از یک فرد به فرد دیگر وجود دارد. اما شدت واگیر بودن آن به قدری نیست که از طریق تنفس منتقل شود.

○ شما نمی‌توانید از کسی که زونا دارد زونا بگیرید، اما می‌توانید به آبله مرغان مبتلا شوید.

دومین عارضه جانبی شایع و شدید ناشی از بیماری زونا، بروز عفونت بیماری زخم زونا باکتریایی در پوست ناحیه‌ای از بدن است که تاول‌های زونا در آن قرار داشته است. خود این عفونت‌‌ها می‌تواند منجر به بروز عوارض شدیدتری از قبیل قانقاریای سطحی و زخمی شدن پوست شود.

در اغلب موارد ابتلا به زونا با معاینه ساده ضایعات پوستی و تاول‌ها قابل تشخیص است. اما در موارد کمی، پزشک ممکن است سابقه ابتلا به بیماری را از فرد بپرسد و در موارد نادر، شاید به آزمایش نمونه پوست یا مایع تاول نیاز داشته باشد.

به زونا مبتلا نمی‌شوید، اما اگر قبلاً به آن مبتلا نشده‌اید، ممکن است به آبله مرغان مبتلا شوید.

Report this wiki page